Positionering verwijst naar de plaats die een merk inneemt in het hoofd van de klant en hoe het zich onderscheidt van de concurrentie. Maar wat precies maakt je anders dan anderen en wat is het bewijs daarvoor? Om dit te kunnen beantwoorden is het nodig om anders te denken. Wij van Pure Branding zijn objectief en helpen je uit je bubbel te stappen, inzichten op te halen uit de markt en eventuele aannames te toetsen. Pure Minds is ervan overtuigd, dat een sterke concurrentiepositie niet alleen in het optimaliseren van reeds ingezette middelen ligt, maar juist in het zichtbaar maken van latent potentieel binnen de organisatie. Samen met jou gaan we hier naar op zoek en brengen dit aan het licht.
Wanneer:
Als er behoefte is aan een merkstrategie op basis van ambities, marktkansen en klantbehoeften of bij behoefte aan een betere marktpositie waar nog geen beleid voor is. Tevens in een situatie waarbij de omgeving een ander beeld heeft dan jouw onderneming wilt uitstralen.
Proces overzicht:
Het bepalen van de merkidentiteit (imago / herkenbaarheid / geloofwaardigheid)
Het analyseren van de klantperceptie
Competitie en differentiëring
Uitgewerkt verslag met positioneringsplan en communicatievoorstel
- Het verhaal achter de organisatie en wat maakt
het uniek - Het bepalen van de specifieke doelgroep
- Het uitwerken van de USP’s
- Het vastleggen van de kernboodschap
- Plan van uitvoering